Searching...
2013. április 17., szerda

Szatmárnémeti, az én városom (videó)


Több mint 12 ezren megnézték már az alább látható filmet Szatmárnémetiről, melyet Botond készített és küldött el nekünk.
Te is küldd el videóidat, képeidet nekünk - nem csak Erdélyről - az aranyfust@outlook.com címre!



S ha valaki azt gondolná, hogy könnyű dolog elkészíteni egy ilyen filmet: ne pattanjon most a székéből azzal, hogy sötétedésig megcsinálja:



"Ez a videó a fotográfia és ezen belül a time lapse fotozás iránti szenvedélyemből jött létre. A projekt bő fél éves időtartamából 3 hónapig tartott a fotózás, a többit a tervezés és az utómunka tette ki, felemésztve a szabadidőm nagy részét. Összesen több mint 10,000 fotó készült, képenként 15 másodperccel számolva ez több mint 40 órát jelent. A több mint 30 helyszínből és jelenetből nem mindegyik került felhasználásra, voltak sikertelen próbálkozások vagy olyan jelenetek, amelyekbe túl sok zavaró elem került bele. Nagyon nehéz úgy érdekes képkockát találni, hogy ne takarja a témát egy belógó faág vagy kábelek tömkelege, ne rontsa az összképet egy tilosban parkoló autó vagy egyszerűen csak ne tegyen tönkre mindent a mindig rossz irányba világító utcai lámpa. Ez (is) az oka annak, hogy nem készült hasonló kaliberű videó Szatmárnémetiről.


Botond képei közül nemrég bemutattuk a nagykárolyi Károlyi-kastélyról készült sorozatot is. Ha kíváncsi vagy rá ide kattints.





Jó fotóhoz szerencse is kell szokták mondani, én is voltam szerencsés, például mikor sikerült az Astoria hotel tetőszerkezetére felmásznom és onnan várnom a napfelkeltét; a Tűzoltótoronyban dolgozó embereket sikerült rávennem, hogy maradjanak záráson túl, hogy a naplementét is megörökíthessem vagy a soha nem látott alacsony állású Szamossal és nem utolsó sorban Szénás Barnabás barátommal, aki amikor csak tehette, velem tartott, hogy ne legyek olyan magányos a jelenetenkénti több száz fotó elkészülése között. Ezúton is köszönöm neki!


Voltam nem szerencsés is: sikerült feljutnom az adminisztratív palotába, de amint a nap felkelt egy csúnya köd árasztotta el a várost, ezért a fotózást le kellett fújni; a Kossuth kertben forgatott jelenet közben kevés hiányzott, hogy egy kóbor kutya megharapjon, a Szamos-parton pedig bokáig süllyedtem a sárban, majdnem végleg beragadt az egyik cipőm is, a Pannónia szállós jelenetnél pedig egy roma származású csapat egyik ficánkolós tagjának elmondása szerint kedve támadt "kirúgni az alját, hogy lássa mi lesz a tetejével"(a fotós állványra értette), ezt elkerülendő beavattam őket a fotózás rejtelmeibe.Van egy jelenet a videóban, amikor a vasúti sínek között fut a kamera, ehhez külön szerkezetet építettem, majd miután engedélyt kértem a déli vasútállomás főnökétől a forgatásra, minden egyes képkocka után 20 cm-t toltam magam előtt a szekeret, rajta a géppel. "
(Botond saját videójáról)

Aranyfust.com (ro)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Back to top!